[詩歌翻譯] I Couny My Blessings

人生一路走來,
很多時候當我們回頭看的時候,
常常發現路上滴滿了脂油,
一路走來,盡是上帝恩典的記號。

那麼,在當下的我們,
是否知道上帝的恩典在何處呢?
上帝的恩典常常在微小之處彰顯,
當我們仔細數算恩典之時,
才會驚覺原來生命是如此的豐富,
上帝所給予我們的是多麼的奇妙!

今日所享的平安,是上帝的恩典;
生命每一個氣息、是上帝的恩典;
舉手投足之際,更是上帝的恩典~


I Couny My Blessings (我數算這恩典)

詩歌連結:https://youtu.be/MP2_on8sdkA

*VerSE1
There's plenty of weeks that we can't afford steak
我們曾有數週之久,無法享受大餐
but we've always got something good on our plates
但是餐桌上的盤子,總有美好食物
and I count my blessings
因此我數算這恩典

This ain't no mansion, it's a house and a yard
這裡沒有富麗堂皇,只是簡單地方
It keeps out the rain if it don't rain real hard
在點點細雨低落時,這兒遮蓋庇護
and I count my blessings
因此我數算這恩典

*CHoRus
I count on me fingers the real friends I have
我用指頭數算有多少知心良友
I count on the good times outweighing the bad
我數算比壞更重要的美好時光
and I count on my faith that someday I"ll figure out
而我數算我信心,有一天我將明瞭
why there are so many who don't have a blessing to count
為何總有許多人,毫無恩典可數算

*VerSE2
The weekend comes round and we kind of get bored
每當週末來臨之際,我們感到無聊
but pizza and movies are what we can afford
我們可以負擔的是,比薩以及電影
and I count my blessings
因此我數算這恩典

*CHoRus
I've got a job, but it won't make me rich
我工作賺得的薪水,不足使我富有
My friends who were laid off would love to have it
但我被開除的朋友,會喜愛這工作
and I count my blessings
因此我數算這恩典

I count on my woman for love every day
我數算我妻子每天給予我的愛
and I count on my kids for a smile on my face
我數算我孩子臉上淡淡的微笑
and I count on my faith that someday I"ll figure out
而我數算我信心,有一天我將明瞭

why there's those who have plenty and those who have some
為何有人擁豐富,也有些人剛剛好
but there's just too many of those who have none
但是總有許多人,他們什麼也沒有
and I count on my faith that someday I"ll figure out
而我數算我信心,有一天我將明瞭
why there are so many who don't have a blessing to count
為何總有許多人,毫無恩典可數算


留言

這個網誌中的熱門文章

[聖經罕字] 匉訇

[聖經探索] 海狗皮?

[聖經罕字] 搋