[詩歌翻譯] I'm Telling the World About His Love

詩歌連結:https://youtu.be/mCS10_LP3Kc

This is probably the oldest quartet in existence
這可能是現存最老的四重唱
Starting from left to right and when
從左到右
When Ben Speer is the youngest one in the group
當Ben Speer最年輕時
That's probably got to be a pretty old group
這真的是一個很老的團體
And the tenor is 92, 93 years old, Robert S. Arnold
其中的男高音92、93歲,Robert S. Arnold
I'm glad for every year too
我為每年都很開心
We have all sung his songs and convention books
我們都唱過他的歌以及看他的書
he's been a publisher and editor and a writer.
他是個出版者、編輯者以及作者
And "No Tears In Heaven" is probably his best known song.
《在天堂沒有眼淚》很可能是他最知名的歌曲
But a wonderful writer and a wonderful man.
他是個奇妙的作家、很棒的人
And one of the things we wanted to do on the videos
在這次錄影中我們想做一件事情
was to bring honor to people who have paved the way
就是尊榮這些為主鋪平道路的人
And Mr. Arnold, you have certainly have paved the way
Arnold先生,你已經為主鋪平了道路
and we honor you today
我們今日尊榮你
God bless you
願神賜福於你
We are glad you're with us
我們很開心和你在一起
You're gonna love this
你一定會喜歡這個的
I'm Telling the World About His Love
我要告訴全世界祂的愛

In sin I wandered, talents I squandered
我在罪裡徘徊 浪費了我的才能
I did not heed (my brother) Him whom I need
我沒有理會 (我的哥哥) 他就是我需要的
Then Jesus found me from sin and bound me
耶穌使我從罪脫離並且約束我
Now I'm telling the world about His love (His wondrous love)
現在我要告訴全世界祂的愛(祂奇妙的愛)
I love to sing about our King (wonderful King)
我喜愛歌唱我們的王(奇妙的王)
And make His praises gladly ring (gladly to ring)
使祂的讚美喜樂地響起(喜樂響起)
He gave His life on Calvary's tree
在各各他上祂給予祂的愛
That we from sin might be made free
使我們可從罪中得著自由
I'm happy to say (I am glad to say)
我很歡喜的說(我高興地說)
I'm on the right way (I am on the way)
我在正確的道路上(我在路上)
That leads from night (leading from dark night)
使我從夜晚(從那深夜當中)
to perfect day (unto perfect day)
到完美的一日(到完美的一日)
This joy to know (only I know)
在喜悅中知道(只有我知道)
this friend above (Jesus above)
這天上的朋友(至上耶穌)
That's why I'm telling the world about His love
這就是為什麼我要告訴全世界祂的愛
His wondrous love
祂奇妙的愛

(這段應該不用翻了…)

I love to sing about our King (wonderful King)
我喜愛歌唱我們的王(奇妙的王)
And make His praises gladly ring (gladly to ring)
使祂的讚美喜樂地響起(喜樂響起)
He gave His life on Calvary's tree
在各各他上祂給予祂的愛
That we from sin might be made free
使我們可從罪中得著自由
I'm happy to say (I am glad to say)
我很歡喜的說(我高興地說)
I'm on the right way (I am on the way)
我在正確的道路上(我在路上)
That leads from night (leading from dark night)
使我從夜晚(從那深夜當中)
to perfect day (unto perfect day)
到完美的一日(到完美的一日)
This joy to know (only I know)
在喜悅中知道(只有我知道)
this friend above (Jesus above)
這天上的朋友(至上耶穌)
That's why I'm telling the world about His love
這就是為什麼我要告訴全世界祂的愛
His wondrous love
祂奇妙的愛


留言

  1. 很棒的和聲與分享,希望我到了年老可以繼續唱,想找歌譜不知那裡可以買到,感謝翻譯

    回覆刪除

張貼留言

這個網誌中的熱門文章

[聖經罕字] 匉訇

[聖經探索] 海狗皮?

[聖經罕字] 搋